9 Haziran 2015 Salı

Ses yalıtımı için neler kullanılır

Ses Yalıtımı Nerelerde Yapılır ? Ses karmaşalarının etrafa yayılmasına etki olarak yapılan uygulamalar arasında ses yalıtım uygulamaları yer almaktadır. Akustik Sünger tarafından yazılan gönderiler. Buzdolabı gibi günlük hayatımızda kullandığımız araçların yalıtımında kullanılır. Melamin köpüğü: Bir plastik çeşidi melaminden üretilen yalıtım malzemesidir.


Sesle ilgili çalışmalarda kullanılan ürünler Hava sesi için kullanılanlar Ses geçiş kaybı sağlayan ürünler Yüzey. Acaba ses yalıtımı için neden içinde hava boşlukları bulunan malzeme tercih edilir? Nasıl ki Isı -Su ve Yangın yalıtımı yapılarda kanunlarla zorunlu hale geldiyse “ ses yalıtımı ve gürültü kontrolü” de ülkemizde yeni çıkacak olan yasalar ile konutlarda zorunlu hale geliyor. En sık kullanılan ses yalıtım malzemeleri şu şekildedir.


Her maddenin sesi soğurma miktarı farklıdır. Binalarda ses yalıtımı önemlidir. Bunun için tuğla ile sıva arasına ses yalıtım malzemeleri konulur.


Ses yalıtımının yapılabilmesi için sesi çok soğuran maddeler kullanılır. Evlerde ses yalıtımı nasıl yapılır ? Zeminde oluşan titreşimi nasıl önleyebilirim ? Müzik odasında hangi ses yalıtım malzemesini kullanmalıyız ? Komşu yan dairenin gürültüsünü engellemek için nasıl bir önlem almalıyım? Gürültüyle mücadelede temel olarak iki yöntem kullanılır.


SES YALITIMININ AVANTAJLARI. Ses köprülerini ortadan kaldırarak ses performansını arttıran ses izolasyon malzemesidir. Yanmaz sünger ses yalıtımı uygulamalarında kullanılan poliüretan ve melamin esaslı ses yalıtım.


Evde yapacağınız ses izolasyonu ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için evde sessiz bir ortam sağlamak için neler yapabilirim ? Susturucularda art arda odacıklar yapılır veya sesi soğurcu maddeler kullanılır. Ağaçlar, ortamdaki sesin soğrulmasını sağlar. Bunun yanında ses yalıtımında kullanılabilen bazı malzemeler şunlardır. Cam Yünü: Ergitilmiş camdan elde edilen ısı ve ses izolasyonunda kullanılan, bükülebilir, ateşe dayanıklı cam lifleridir.


Bu sebepten dolayı okul ve hastahane gibi gürültünün olumsuz etki yaratacağı mekanlar ses yalıtımı ile güvence altına alınmıştır. Hammaddesi kauçuk olan bu malzeme ısı ve ses yalıtımında kullanılır. Ahşap Yünü: Malzemesi ahşap olan bir.


Ses Geçiş Kaybı : Gürültünün bir mekandan diğerine geçişini önlemek için yapılan uygulamalara “ ses geçiş kaybı yalıtımı ” denir. Sert yüzeyli malzemeler sesi daha az yutarak yansıtır. Taş yününe oldukça benzer özellikler gösteren cam yünü de aynı tasarım detaylarına dikkat edilerek ses yalıtımında kullanılır.


Ancak cam yününün alerjik ve dermatit reaksiyonlara daha çok neden olabildiği göz önüne alınmalıdır. Ancak ses yalıtımı bina içinden yapılan bir yalıtım olması nedeniyle yüzey. Notu: otomobildeki ses yalıtımını gösteren resimler. Arabalarda motordan, yol ile tekerleğin etkileşiminden ve çevreden gelen gürültüyü araç içinde duymamak için araç içi ses yalıtımı ve titreşimi dolayısı ile sesin oluşumunu engelleyen malzemeler kullanılır.


Rulo fırçayı yapıştırıcıya sürüp ardından istenilen bölgeye sürülür ve daha sonrasında malzeme uygulanır. Tabi sadece böyle yerlerde değil çevreye yaydıkları sesler sonucu rahatsızlık veren malzemelerin olduğu yerlerde kullanılır. Heraklite Duvar Paneli akustik ses yalıtımı ve izolasyonu uygulamalarında kullanılır. Tüm Asma tavan sistemlerinde uygulanabilir.


Aynı zamanda yapıştırma işlemi ya da vidalayarak tavan ve duvarlarda kullanılabilir. Ses dalgalarını indirgemek için , akustik yalıtkanlar. Yalıtım, dışarıdan gelen gürültüyü emdiği için , ses yalıtımı da sağlar. Genel bir kazanç olarak da, yalıtım sayesinde ısınma amacı ile yakılan yakıttan çevreye zararlı olan atık gaz geçişi azalmış olur.


Ses yalıtımı için neler kullanılır

Isı ve ses yalıtımı , en yaygın olan yalıtım şeklidir. Bununla birlikte su yalıtımı da yapılmaktadır. Su yalıtımı yapılırken birtakım kimyasallar da kullanılır. Bitüm adı verilen şeyler,.


Su Yalıtım Malzemeleri Kapsamında Neler Bulunur? Yalıtım işlemleri, her açıdan faydalı olan işlemlerdir. Aşağıda ses yalıtımında hangi maddeler kullanılır kısaca olarak ele alacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar